Dersin Adı | İleri Zemin Mekaniği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 490 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Ders, inşaat mühendisliği geoteknik uygulamalarında oluşan problemleri belirler ve bunlara çözüm yolları bulmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste zemin mekaniği ve uygulamaları, şev stabilitesi ve akım ağları açıklanacaktır. Laboratuvar derslerinde, arazi deneyleri hakkında pratik bilgiler verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zemin Mekaniğine Giriş | Bölüm 1: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
2 | Kayma mukavemeti ve direkt kesme deneyi | Bölüm 2: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
3 | Kayma mukavemeti ve direkt kesme deneyi | Bölüm 2: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
4 | Sızma, Laplace Süreklilik Denklemi, Akım Ağları | Bölüm 3: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
5 | Şev Stabilitesi, Sonsuz Şev Stabilitesi, Sonlu Şevlerin Analizi | Bölüm 5: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
6 | ɸ Yöntemi, Bishop Basit Dilim Yöntemi, Fallenius Yöntemi | Bölüm 5: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
7 | ɸ Yöntemi, Bishop Basit Dilim Yöntemi, Fallenius Yöntemi | Bölüm 5: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
8 | Kompaksiyon Yöntemleri | Bölüm 6: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Konsolidasyon ve Ön Yükleme | Bölüm 7: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
11 | Konsolidasyon ve Ön Yükleme | Bölüm 7: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
12 | Donatılı Zemin | Bölüm 8: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
13 | Donatılı Zemin | Bölüm 8: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
14 | Zemin İyileştirme Yöntemleri | Bölüm 8: Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. Crc Press. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Das, B. M. (2013). Advanced soil mechanics. 4th Edition Crc Press, ISBN: 9780415506656. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ng, C. W. W., & Menzies, B. (2007). Advanced unsaturated soil mechanics and engineering. 1st Edition CRC Press. ISBN: 9780415436793. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest